Over vier weken... - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Over vier weken... - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Over vier weken...

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 December 2011 | Nederland, Ederveen

Hallo allemaal,

Over ongeveer vier weken vertrek ik weer naar Haïti, wat gaat de tijd snel! Ik hoop nog even lekker van Kerst en Nieuwjaar thuis te genieten en dan is het zo 18 januari. Nu nog vlot inloggen voor de warme kachel aan de keukentafel en zo weer met een krakkemikkige internetverbinding in Haïti.
Gelukkig deze keer geen akelige vaccinaties en ik heb ook besloten geen malaria-pillen in te gaan nemen. Malaria komt in Passe Catabois niet zo veel voor en is goed te behandelen als je het krijgt.
Het voorbereiden voor mijn vertrek gaat nu wel makkelijker. Ik weet nu wat ik voor mezelf wel/niet mee hoef te nemen, dat scheelt enorm. Wel een extra koffer voor de medicijnen en verbandmaterialen/naalden etc. die ik via vrienden gekregen heb. Een stukje "overvloed" van de Nederlandse Gezondheidszorg mag zo toch zijn nut gaan hebben in Haïti.
Via de rekening van de diaconie van de HHK is al een aardig bedrag binnengekomen, iedereen hartelijk dank! Dit geld zal goed gebruikt worden voor de ondersteuning van vele patiënten tijdens mijn verblijf. Ik hoop Nesly en zijn familie gauw te bezoeken als ik in Passe Catabois ben en hopelijk heeft hij het erg naar zijn zin op school!
Via deze weblog hoop ik jullie weer op de hoogte te kunnen gaan houden van mijn belevenissen.
Maar voor nu; een Goede Kerst en een Gezegend 2012!

Groeten, Jacqueline

• 23 December 2011 - 16:43

Anne V.:

Wat fijn dat je allemaal spullen mee kunt nemen naar Haiti zeg! Geniet van de komende dagen thuis nog en ik ga je weer volgen hoor, vooral nu ik het verhaal nog een stukje dichterbij heb kunnen nemen... jou het horen en zien vertellen heeft het land me echt dichter bij m'n hart gebracht.

Gods nabijheid gewenst!

• 02 Januari 2012 - 09:52

Gerrie:

hoi Jacqueline
    allereerst de beste wensen voor 2012
    hopelijk herinner je je mij nog.
    wat goed dat je weer naar Haiti gaat, ik zou ook best nog eens een keertje willen , maar dat wordt dan ws volgend jaar pas.
    Je verslagen lees ik altijd enblijf zo op de hoogte. Ik zou het leuk vinden om het schoolgeld voor een kindje te betalen, zou jij dat kunnen regegelen voor mij, dan maak ik van de week nog geld over.
    van de apotheek heb ik nog heel wat insuline gekregen, kan jij dat nog meenemen
    succes en groetjes
    Gerrie

• 02 Januari 2012 - 10:23

Jacqueline Van De Weerd:

Gerrie, wil je mij aub even mailen op jvdweerd@live.co.uk?