Port au Prince - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Port au Prince - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Port au Prince

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 Juni 2012 | Haïti, Port-au-Prince

Hallo allemaal,

En dan zit je opeens aan de rand van een zwembad aan de eieren met ham! Het kan verkeren!
Het is nu dinsdag en ik zit in Port au Prince. Donderdag vlieg ik verder naar huis via New York. Woensdag waren er echter geen plaatsen beschikbaar in het vliegtuig Port de Paix-Port au Prince. Ik heb nu dus twee nachten hier voor ik naar huis ga. Gisteravond is het een beetje laat geworden op de verjaardag van Esther. Het was een rare dag van afscheid nemen, inpakken en vooruit denken. Om half 2 ging ik naar bed en om kwart voor 4 ging de wekker weer. Michael heeft me heel lief naar het vliegveld in Port de Paix gebracht. Met de motor kan ook maar met de auto is veel makkelijker, heerlijk! Na een vlucht van 45 min landde ik in Port au Prince en Nader stond al keurig op mij te wachten. Esther had me verteld van Visa Lodge, een hotel vlak bij het internationale vliegveld en daar wilde ik dus 2 nachten blijven. Niet gereserveerd en geen back-up plan maar ‘dat zal wel loslopen’. Vanaf het vliegveld doken we de achterstraten van Port au Prince in en helaas zijn er nog veel tentenkampen. Niet echt de ideale omgeving voor een hotel maar na het indraaien van een oprit stonden we opeens in een ander Port au Prince. Palmbomen, zwembad, zakenlui aan het ontbijt, koffie voor het grijpen, een goede plek om om te schakelen naar de westerse wereld. En ze zullen heus wel plek hebben! Opgetogen huppelde ik naar de receptie. Je kunt je mijn gezicht voorstellen toen de dame achter de balie zei dat ze geen plek hadden! Gelukkig heeft Nader toen een beetje lopen smoezen met de manager en vanmiddag is er een kamer voor mij vrij. Nu weet ik niet hoeveel van dat gesmoes voor de show was maar ik was blij dat ik niet verder hoefde te zoeken naar een ander hotel. Ik schrijf dit dus aan de rand van het zwembad terwijl ik wacht op een ontbijt van ham en eieren met toast. Prettig geregeld, toch?
En het voelt zo verkeerd. Ik kan mij ditzelfde gevoel herinneren van de vorige keer. Hoe kan een land twee zulke verschillende gezichten hebben? Van een situatie waar je een baby wiens moeder is overleden geen melk kunt aanbieden omdat je dat simpelweg niet hebt, naar een situatie waar zakenlui een wedstrijd lijken te houden wie de meeste telefoons en de kleinste laptop heeft.
En daar zit ik met mijn laptop en mijn smartphone. Aan een ontbijt dat waarschijnlijk genoeg kost om een gezin een dag van te kunnen voeden. Even wennen…..

Groeten, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Passe Catabois 2012

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Foto's

04 Juni 2012

Port au Prince

26 Mei 2012

Bijgeloof

20 Mei 2012

DieuBon

13 Mei 2012

Kip, ik heb je!
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 315583

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: