Ik krijg overal.......blauwe plekken van jou... - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Ik krijg overal.......blauwe plekken van jou... - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Ik krijg overal.......blauwe plekken van jou...

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

03 Februari 2012 | Haïti, Passe Catabois

Dag allemaal,
Vandaag zo’n sneu jongetje opgenomen. Hij is 6 jaar en kreeg 8 dagen geleden een ontsteking bij zijn kies. Zijn gebit is erg slecht. Nu is zijn hele gezicht opgezwollen. Zo erg dat zijn ogen kleine spleetjes zijn en hij kan door de zwelling zijn kaken niet meer op elkaar krijgen. Hij is erg ziek en alles kan hem gestolen worden, hij is ver weg. Hij krijgt nu van ons antibiotica via het infuus. Ik hoop echt dat hij opknapt. Zo’n zielig ventje.

We blijven aan het vechten met het meisje met brandwonden. De eerste twee weken ging alles prima maar nu wordt de wondverzorging een groot drama. Het leek wat op te knappen maar het hele onderbeen is nu één grote ontstoken, zachte massa. Twee keer zaten er ook maden in het rotte vlees van haar tenen. Ik hoop zo dat het uiteindelijk verbeterd maar ben bang dat het waarschijnlijk een amputatie wordt. Dankzij de Aquacell (Bedankt, Marja!) hoeven we nu maar één keer per twee dagen de hele wond te verzorgen maar het blijft letterlijk vechten. Niet zo zeer door de pijn (want het is zo verbrand dat ze geen zenuwen meer over heeft) maar omdat zij het verschrikkelijk vindt om haar been te zien. Op een gegeven moment stond zij naast de deuropening van zich af te slaan en natuurlijk trekt dat kijkers. Ik werd een beetje boos op alle pottenkijkers en trok de deur dicht. Oeps, Michaëla had haar vingers in de spleet bij de deurhengels gestoken om zich vast te houden. Alsof dat been al niet erg genoeg is! Krijg je door Miss Blanc ook nog je vingers tussen de deur… Ik vond het echt vervelend maar toen ze weer begon te meppen was mijn medelijden gauw over. We hebben nu afgesproken dat ze nog één kans krijgt. Als ze weer gaat slaan, dan moet ze naar huis. Dit klinkt erg wreed maar haar gedrag is echt niet te tolereren. We vroegen eenmaal of haar broer hielp maar die sloeg haar zo keihard terug in het gezicht dat dit ook geen oplossing is. Het is een erg vervelende situatie. Haar iedere keer sederen/plat spuiten is ook geen optie. Maar je voelt je niet echt goed over jezelf als je zo te werk moet gaan. Gelukkig viel het vanmorgen wat mee. Ze pakte wel een paar keer onze armen vast maar echt slaan deed ze niet. Misschien ook omdat haar moeder bleef dreigen haar broer te roepen… Ik hoop zo dat ze de boodschap heeft begrepen!
Dit moet jullie allemaal zo vreemd in de oren klinken maar geloof me, het is een andere wereld hier!
Roeien met de riemen die je hebt en soms goed uitkijken dat je niet met die riemen om je oren wordt geslagen!

Groeten, Jacqueline

  • 05 Februari 2012 - 14:23

    Anne:

    Oooee, wat een verschrikkelijke foto! Daar wordt je ook niet vrolijk van, maar om nou te gaan slaan... Lastig!

  • 06 Februari 2012 - 20:05

    Simone:

    Heeey Jacq,

    Ik had nog niet eerder gereageerd (via mijn telefoon lukt het me niet) maar bij deze: 'Ik vind het weer erg leuk om al je verhalen te lezen!'
    Zo te lezen gaat alles goed met je, keep going.
    Ik ben op mijn nieuwe baan begonnen, positief.

    Veel plezier en succes met de benen van het meisje, niet best....

    Groetjes Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Passe Catabois 2012

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Foto's

04 Juni 2012

Port au Prince

26 Mei 2012

Bijgeloof

20 Mei 2012

DieuBon

13 Mei 2012

Kip, ik heb je!
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 316248

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: