Wladimir - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Wladimir - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Wladimir

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

07 Februari 2012 | Haïti, Passe Catabois

Hallo!

Ik zit weer lekker op de veranda na een dagje werken. Twee ‘liesbreuken’ hadden we vanmiddag en alles liep gesmeerd. Ik heb bruine bonen opstaan en ik heb het idee dat het wel even duurt voordat ik kan eten, ze blijven hardnekkig rauw! Maar…honger, rauwe bonen….ik zie wel hoelang ik ze een kans geef om zacht te worden.
Ik heb gisteren op de markt ook Haitiaans zout moeten kopen. Het is onbewerkt en erg grof. Ik heb het in een doek een aantal keer flink ‘betimmerd’ en het is nu wat minder grof. Kon je maar even naar de supermarkt voor een potje Jozo!

We krijgen veel baby’tjes binnen met voedingsproblemen. Dit komt door bijv. onvoldoende borstmelk, niet goed drinken, prematuurtjes, of ongeduldige moeders. De handkolven uit Nederland komen dus prima van pas!
Het jongetje van de tweeling die in mijn eerste weekend werd geboren is helaas overleden. Zijn zusje, Ti-Anna, drinkt nu goed aan de borst na een tijdje afkolven en voeden met de fles. De familie is nu naar huis.

Gisteren is Wladimir (grote naam voor een klein ventje)naar huis gegaan. Een ventje van nog geen jaar die zwaar spastisch is. Hij was toen hij binnenkwam zo ongelukkig en huilde bijna constant. Zijn ouders zijn erg lief en hebben zo veel geduld met hem. Hele nachten zaten ze bij hem en probeerden hem te troosten. Ondanks dat ze zelf bijna geen rust kregen, bleven ze zo lief voor hem. Ik heb grote bewondering voor wat ze voor hem doen. Met extra voeding en regelmatig pijnstilling is hij nu meer tevreden en lacht zelfs soms! Het is een echte hartenbreker en ik hoop dat het thuis goed blijft gaan. Over 2 weken komt hij terug voor controle.

Verder heb ik nog een verzoek! We hebben in de kliniek behoefte aan (lees)brillen. Wij geven ze gratis aan mensen nadat wij hun ogen testen met een ouderwetse oogtest. Mochten jullie brillen hebben die niet meer gebruikt worden, dan zou ik deze graag willen hebben. Ze kunnen afgeven worden aan mijn ouders, Berend en Cor van de Weerd. (0318 571715) Of mail mij op jvdweerd@live.co.uk, dan regelen we wel wat. De brillen kunnen dan hopelijk in de volgende container richting Haïti. Alvast hartelijk dank!

Groeten, Jacqueline




  • 14 Februari 2012 - 17:04

    Anne:

    Ik zal eens kijken, heb denk ik nog wel een oude bril van mijzelf liggen en misschien ook nog die van mijn broertje. Fijn als we zo praktisch kunnen helpen!

    Schattige foto van Wladimir zeg, :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Passe Catabois 2012

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Foto's

04 Juni 2012

Port au Prince

26 Mei 2012

Bijgeloof

20 Mei 2012

DieuBon

13 Mei 2012

Kip, ik heb je!
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 315641

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: