Lapli - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Lapli - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Lapli

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Februari 2012 | Haïti, Passe Catabois

Hallo!

Wat een regenachtig weekend is het geweest! Anpil lapli! Zaterdag een aantal buien maar gisteren heeft het bijna de hele dag geregend. Vandaag ook veel buien en een koude wind. Prima voor het land! De dieren worden normaal op een plek vastgebonden waar ze kunnen eten maar vorige week liepen ze allemaal los. Er was geen gras meer dus ze moesten zelf maar hun kostje opscharrelen. Maar hopelijk komt er door de regen weer wat gras. En dat kan snel hier. Zaterdagavond zag je na de bui al snel een groene waas over het dorre land verschijnen. Er staat hier vlakbij een veld met bonen en dat begon er slecht uit te zien. Maar zaterdagavond stonden alle plantjes weer rechtop. Ik denk dat we morgen de eerste bonen kunnen plukken! Het is wel weer een aardige slip- en glijpartij in de modder buiten. Maar dat neem ik graag op de koop toe. Het waterniveau in de rivier is ook flink gestegen. En nu maar hopen dat er door de regen geen opleving komt van de cholera.
Douchen is nu ook geen pretje. Het is overal koud en het zou heerlijk zijn om met een warme douche op te warmen. Maar het water is steenkoud. Ik heb net met een emmertje en een paar keteltjes heet water zo snel mogelijk geprobeerd te poedelen.
In de kliniek was het erg rustig vanochtend. Door de hoge rivier of door de modder kunnen mensen niet bij de kliniek komen.
Maar toch is iedereen blij met de regen. Hierdoor hopelijk een goede oogst en welgevoede dieren!

Groeten, Jacqueline

PS Het heeft even geduurd voordat dit op de weblog kwam. Internet ging moeizaam met de dikke bewolking. Ik begrijp dat bij jullie de dooi ook inzet, uitkijken met de gladheid!