Cars - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Cars - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Cars

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Februari 2012 | Haïti, Passe Catabois

Hallo allen,

De auto van Cas heeft een nieuwe eigenaar gekregen; Bibi. Hij heet eigenlijk Bivensley maar dat is zo’n mond vol. Volgens zijn grootmoeder is hij één jaar oud maar dat klopt niet. Zijn moeder is als vermist opgegeven na de aardbeving in 2010 dus hij moet zo wie zo bijna 3 jaar oud zijn. Zijn vader woont/werkt in Port au Prince dus Bibi woont bij zijn oma. Twee maanden geleden heeft hij door een omgevallen olielamp een brandwond rondom zijn onderbeen links opgelopen. In een lokaal kliniekje hebben ze die wond een tijd verzorgd en hem erna naar huis laten gaan. De wond zit nog niet volledig dicht en aan de achterkant van zijn knie is de huid wel genezen maar strak samengetrokken. Hierdoor kan hij zijn been niet meer strekken en dus ook niet lopen. Door het klieven van de huid proberen we dit probleem te verhelpen. Het is nu wel afwachten of de ‘nieuwe’ wond wel dichtgaat.
Met een spalk houden we nu zijn been recht zodat de huid hopelijk niet weer samentrekt. Het jongetje heeft al veel pijn meegemaakt en ik heb echt met hem te doen. Hij heeft nu de Cars auto die Cas, mijn 7 jarig neefje, heeft meegegeven en is er erg blij mee. Hij houdt het steeds in zijn hand en bekijkt het van alle kanten.

Met Michaëla, onze andere brandwondenpatiënt, gaat het redelijk goed. Veel van het pus en de dode huid is verdwenen en er is hoop dat ze haar been niet kwijtraakt. De wondbehandeling verloopt ook iets beter. Ik heb een goede, opvoedkundig verantwoorde manier gevonden om niet door haar geslagen te worden; chantage. Je kunt het ook noemen; positief gedrag belonen. Als zij niet vecht dan krijgt ze na afloop een snoepje. Ik hoop dat ze naar huis kan voordat de snoepjes op zijn!

Maandag vertrekken Esther en Michael voor een welverdiende vakantie van twee weken. En dan heb ik twee weken mijn eigen koninkrijk in hun huis. Ik moet wel gaan muizen vangen want die lopen bij hen genoeg! Maar, liever muizen dan vogelspinnen!

Ik hoop dat jullie allemaal weer ontdooid zijn!

Groeten, Jacqueline

  • 21 Februari 2012 - 19:31

    Ciska:

    Ontdooid........wordt aankomende week 15 graden zeggen ze dus heerlijk lente!! ;)

  • 21 Februari 2012 - 23:01

    Fam. Boonzaaijer:

    Cas begon er gewoon een beetje verlegen van te lachen toen hij hoorde dat zijn auto een goede bestemming gevonden had. Dat een ander kind, helemaal in Haiti, er nu plezier van heeft !
    Hou je haaks met alles wat er op je pad komt ! Zal ik wat snoepgoed naar je opsturen ?
    Liefs vanuit Renswoude

  • 29 Februari 2012 - 07:59

    Anne:

    Haha, ik moet eerst even lachen om Corina met d'r snoepverzending... :-D Maar dat is toch een prima middel, als het werkt is er niets ped. onverantwoords aan hoor, je bent immers niet haar moeder... Toch? Hier worden patiënten toch ook verwend met snoep, kaarten en cadeaus, dus een snoepje per dag als beloning is zo erg niet. En jij blijft het zo tenminste nog een poosje volhouden!

    Succes met het afwisselende werk, fijn dat het met de brandwonden van Michaëla ook beter gaat! En Bibi komt er vast bovenop met jouw goede zorg en Cas' autootje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Passe Catabois 2012

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2012

Foto's

04 Juni 2012

Port au Prince

26 Mei 2012

Bijgeloof

20 Mei 2012

DieuBon

13 Mei 2012

Kip, ik heb je!
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 315732

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: