Lekker hapje - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Lekker hapje - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Lekker hapje

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

07 September 2013 | Haïti, Passe Catabois

Dag allemaal,

En toen zat ik weer ver weg. Na een reis zonder problemen, samen met Chiara (nieuwe juf) kwam ik aan in Port au Prince. Rob was daar om Chiara op te halen en ik moest met vliegende vaart door naar het nationale vliegveld om mijn binnenlandse vlucht te halen. Om 13.16 landen en dan de volgende vlucht om 14.00, krappe planning! Maar met vriendjespolitiek kom je een eind, ook/vooral in Haiti! Nader, de chauffeur, heeft contacten bij Tortug air en had al gebeld om te zeggen dat ik eraan kwam en dat ze op mij moesten wachten. Zie je dat al gebeuren bij de KLM? Om 13.50 stond ik aan de balie bij Tortug air en kon ik doorvliegen naar Port de Paix. Het was alle stress dus waard. En met alle koffers aangekomen in Port de Paix. Dit geeft nog wel eens problemen maar nu dus niet. Al met al verliep alles dus perfect.

En nu voelt het alweer aan alsof ik niet ben weg geweest. Maar ik ben wel weer een nieuwe ervaring rijker! Ik had al gezien dat er een muis rondliep in mijn kamer maar daar maakte ik geen probleem van. Ik heb vergif staan dus die muis verdwijnt vanzelf. Dacht ik….. De muis had andere plannen. Midden in de nacht werd ik wakker door een scherpe pijn in mijn vinger. De muis had mij in mijn vinger gebeten! Hij had zeker al een tijdje van een afstandje zitten kijken naar die blanke dame en wilde wel eens weten hoe dat smaakte; wit vlees! Die ervaring wil ik niet weer maar denk je dat zo’n muis te vinden is? Niet dus! Alles op de kop gehad maar geen muis te bekennen. Ik hoop dus dat de muis niet mijn smaak te pakken heeft en terug komt voor een tweede hapje. Laat hij zich maar lekker volvreten met vergif! Ik wacht af!

Groeten, Jacqueline

• 07 September 2013 - 18:42

Jorien:

Hee Jacq,

Jammer dat we geen kopje (nou ja...grote beker) koffie konden doen op het vliegveld in NYC!
    Fijn dat je weer heelhuids en met heel wat ervaringen rijker weer op Haïti zit!
    Heel veel succes daar weer! Groetjes, uut 't eereveen

• 09 September 2013 - 12:11

Anne :

Oooh, meid! Wat een warm welkom, tjonge jonge! Ik heb met je te doen, hopelijk heb je de muis snel gevangen! Vervelend ratje, veel succes en plezier weer met je werk daar.

Groetjes, Anne