Beauchamp - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Beauchamp - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Beauchamp

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juni 2011 | Haïti, Passe Catabois

Hallo allen,

Vandaag mijn gezonde verstand even genegeerd en met de motortaxi naar Beauchamp gegaan. Achterop een motor zitten is mijn hobby niet en hier met de slechte wegen voelt het als geen goed plan! We krijgen regelmatig patiënten met brandwonden door een val met de motortaxi waarbij ze met het been onder de uitlaat komen te vallen en ook komen mensen met hun voeten soms tussen de spaken en hebben dan hun halve hiel eraf liggen. Maar goed, taptap kwam maar niet en toen dus toch maar met de motor. De heenweg vond ik geen pretje maar terug kon ik er wel van genieten! Enorme modderpoelen af en toe maar door de slechte weg kon het ook niet te hard gaan, geluk bij een ongeluk. Ik heb nu wel spierpijn door het krampachtige vasthouden!
Beauchamp heeft op vrijdag een grote markt en het was erg leuk om daar rond te kijken. Stel je er alsjeblieft niet teveel van voor maar het is voor ons een leuk uitje! Vooral de veemarkt vond ik geweldig. De koeien hier zijn écht koeien, prachtig. De beesten worden ter plaatse ook geslacht, ik weet niet of ik jullie daar een foto van kan aandoen!

Jertha is terug in het ziekenhuis. Haar buik is weer enorm opgezwollen met vocht en haar oogwit is geel. Leverfalen? Waarom? Met plasmedicatie wordt haar buik al minder maar ik vind het erg vervelend voor haar dat ze er weer is. Wel erg leuk om haar terug te zien maar toch niet als interne patiënt.

We hebben deze week weer twee patiënten verloren en dat blijft erg moeilijk. Een meisje van 15 jaar en een baby na 5.5 maand zwangerschap. Het overlijden van het meisje van 15 jaar kwam als een schok. Ze kwam binnen met hartfalen. In het begin erg ziek maar ze leek het zo goed te doen met de behandeling. Ze overleden allebei op dezelfde dag en dat is niet makkelijk om te verwerken.

Het blijft hier buiig met veel onweer, geweldig onweersgerommel en veel flitsen. Hier kun je mooi ver weg kijken en is het onweer extra indrukwekkend. De rivier is enorm opgezwollen door al de regen, de doorgang in de dam is niet groot genoeg meer. Het geluid van de stromende rivier is nu prominent aanwezig. En net als in Nederland klagen de boeren!
Geen regen, teveel regen, dat heen en weer gepraat is internationaal!

Liefs, Jacqueline





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Nesly

19 September 2011

Weer thuis!

11 September 2011

Laatste keer vanuit PC?

11 September 2011

Corrie

08 September 2011

cholera
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 316715

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: