Heerlijk thuis... - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Heerlijk thuis... - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Heerlijk thuis...

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 December 2012 | Nederland, Ederveen

Dag allemaal,

Nou, wat een overgang is het van Haïti naar Nederland! Sinds mijn vertrek uit Port au Prince geen straaltje zon meer gezien! En de regen, die zo hard nodig is in Passe Catabois, lijkt allemaal hier te vallen! Gelukkig had ik in Port au Prince even wat zon getankt. Met Michael, Esther en Levi heb ik daar een heerlijke dag in Wahoo Bay doorgebracht. Dat is een hotel net buiten Port au Prince waar je bijna zou vergeten dat je in Haïti bent! Daar voor de eerste keer weer een warme douche genomen, heerlijk!
Eén van de voordelen van het langdurig in Haïti zijn, is dat je terug in Nederland kunt genieten van ‘gewone’ dingen. De genoemde warme douche, elke keer weer genieten! Kunnen koken/bakken waar je zin in hebt, in plaats van alleen waar je de ingrediënten voor hebt. Regen die wel vervelend kan zijn maar geen invloed heeft op je reisplannen. Bruin brood met verse vleeswaren! Andere kleren; na een paar maanden heb je je beperkte garderobe wel gezien! Slapen zonder net, lezen in bed zonder hoofdlampje, heerlijke genietmomenten.
En natuurlijk was het heerlijk om eindelijk kleine Benthe, de jongste aanwinst binnen de familie, eindelijk eens te zien. Ze kwam met haar vader en moeder naar Schiphol, geweldig, en had zelfs een welkomstbordje gemaakt. Het is een voorlijk kind, dat nichtje van mij! En nu dus lekker genieten van het weerzien met familie, vrienden en kennissen. Kerst en Oud en Nieuw mag ik hier vieren en dat is geweldig.
En dan vertrek ik 16 januari weer naar Passe Catabois. Ik hoop 1 augustus voor een maand weer thuis te komen. Voor ik wegga, hoop ik op 15 januari in ‘de Veenderij’ in Ederveen een informatieavond te houden. Op de informatieavond wil ik vertellen over mijn werk in Haïti binnen het project in Passe Catabois. De stichting Passe Catabois, die vanaf het begin betrokken is geweest bij Rob en Anne-Marie, zal ook vertegenwoordigd zijn.
Ook is de avond bedoeld om iedereen te bedanken voor hun ondersteuning, om inzichtelijk te maken wat er met het geld gebeurd, en om fondsen te werven voor mijn komende verblijf in Haïti. Ik werk pro Deo in Haïti en krijg dus geen enkele vergoeding. Daarom is en blijft jullie financiële steun hard nodig om het mogelijk te maken, en te houden, dat ik daar kan werken.
Verder informatie volgt nog maar ik hoop dat jullie 15 januari vrij houden in jullie agenda!

Gezegende kerstdagen en een gelukkig 2013!

Groeten, Jacqueline

  • 28 December 2012 - 21:17

    Caroline Goedegebuur:

    Hallo Jacqueline,
    Ik volg je verslag met veel belangstelling. Dat komt omdat ik samen met Ineke op 3 januari vertrek naar Haïti.
    Wij hopen een maand te blijven en iets te kunnen betekenen voor de bevolking.
    We hopen elkaar daar zeker te zien als jij weer terug gaat. Geniet lekker even van alle luxe in Holland.
    Vriendelijke groet,
    Caroline G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 315602

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: