Lapli! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Lapli! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Lapli!

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Mei 2011 | Haïti, Passe Catabois

Hallo!

In de vorige update had ik het over een beetje regen. Lapli! Nou, er is inmiddels een aardig beetje gevallen! Vanaf een dinsdag hebben we een aantal regenachtige dagen gehad; donkere bewolkte dagen met buien. Prachtig voor de omgeving, alles ziet er meteen een beetje groener uit. Hopelijk is er genoeg gevallen om wat van de komende oogsten te redden. Zelf werd ik de regen al aardig snel zat. Alles wordt klam en vies. De wegen en paden zijn glibberig en glad.
Woensdag hing de was slap aan de lijn en pas donderdag was de was droog. Je kunt je voorstellen dat die was niet echt fris meer rook…
Maar nu wordt dat anders! We hebben twee bezoekers uit Nederland; Gerry en Annette. Zij hebben een fles Robijn meegenomen en daar mocht ik vandaag wat van lenen! Ik heb mijn handdoeken en mijn beddengoed dus heerlijk ruikend aan de lijn hangen! Dat wordt vanavond lekker vroeg naar bed gaan! Het begon vanochtend weer als vanouds met zon en na een bui is het nu ook weer zonnig. De was kan dus mooi vlot drogen. Het zijn de kleine luxedingen die een mens hier erg blij kan maken. Heb je wel eens met vreugde in het hart aan je was staan ruiken? Nou, ik vandaag dus wel!

Vanochtend is Wisdit, een 18-jarige diabeet, naar huis gegaan. Ze heeft leren insuline spuiten en ik hoop zo dat alles goed gaat thuis. Over 2 weken komt ze terug voor een controle en dat wordt erg spannend. Het is met hun andere leefpatroon zo moeilijk om hun diabetes te regelen. En natuurlijk moet je rekening houden met veranderingen in hun omstandigheden. Nu zijn de mango’s bijv. erg goedkoop en eet ze heel veel mango’s met dus veel suiker. Als ze volgende week minder kan eten omdat er weinig voorhanden is dan wordt haar bloedsuiker een stuk lager en heeft ze minder insuline nodig. Heel strak instellen is dus gevaarlijk. En voor zelfcontrole thuis hebben we niet de middelen om mee te geven. Maar ze was een ster in het aanleren van optrekken van insuline en het zelf spuiten. We hebben nog maar 3 ampullen van haar insuline dus ik hoop dat de Amerikaanse studenten wat mee kunnen nemen. Anders moet ze binnenkort noodgedwongen weer stoppen of op andere insuline die Gerry heeft meegenomen overgaan. We zullen wel zien! Ik ben erg trots op haar en hoe ze het zelf spuiten heeft opgepikt.

Ik hoop dat ik dit op het internet kan krijgen. Met het slechte weer is de internetverbinding een beetje slecht. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Er is alweer een maand voorbij en ik begin af en toe Nederland goed te missen. Zou graag even een weekendje overkomen om bij te kletsen en even weer ‘normaal’ te leven. Maar gelukkig heb ik hier in het algemeen mijn draai wel gevonden. En vanavond lekker ruikend beddengoed, wat wil een mens nog meer!!

Groeten, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Nesly

19 September 2011

Weer thuis!

11 September 2011

Laatste keer vanuit PC?

11 September 2011

Corrie

08 September 2011

cholera
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 315679

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: