Suprise! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Suprise! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Suprise!

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 April 2011 | Haïti, Passe Catabois

Hallo allemaal,

En toen was ik opeens een jaartje ouder!
Ik wilde eigenlijk mijn verjaardag rustig voorbij laten gaan maar Joanne wist het en via Nederland was Anne-Marie er achter gekomen dat ik jarig was. Na een erg vroeg telefoontje door een zeker iemand die het tijdverschil verkeerd had ingeschat (….) en een beter getimed telefoontje van mijn zus Gerriëtte ging ik als gewoonlijk naar het ziekenhuis. Toen ik binnen liep zat daar DieuBon, een 11-jarig ondervoedingpatiëntje. Ik dacht: ‘Perfect, weeg ik hem meteen” en vroeg hem mee te lopen naar de weegschaal. Hij keek wat vreemd maar waarom begreep ik pas later! Hij was ‘op wacht’ gezet door Anne-Marie terwijl zij met een groep patiënten en familie stond te wachten op mijn aankomst. Nadat ik hem had gewogen liep hij weg en opeens werd ik door een groep mensen toegezongen! Dan voel je je opeens erg jarig! Tijdens de ronde werd ik die ochtend nog veelvuldig toegezongen en gefeliciteerd. Dat maakte de drukke dag toch ander dan anders! Joanne was met een groep HIV-patienten naar La Pointe, een ander ziekenhuis dat HIV-remmers kan geven, en kwam rond 15.00 terug. Zij had lekkere dingen gekocht als een cadeautje en opeens is een KitKat, gesmolten en wel, een schitterend cadeau om te krijgen! Ook kookte zij een heerlijke maaltijd en daarna zaten we rond 20.00 buiten. Net toen ik bedacht dat een koude douche en naar bed gaan een goed plan was, kwamen er vanuit de andere keuken van het gasthuis een groep mensen. Met een cake en zelfs een kaars erop! Kate en Tom zijn vanuit Amerika over om een kerk te bouwen in een dorp vlakbij en voor 8 dagen er zijn 4 medische studenten; Felipe, Jessica, Acosie en Daniel. Ook Jack, onze klusjesman, was erbij. Weer werd ik toegezongen! De door Kate gebakken cake was heerlijk en verdween als sneeuw voor de zon! Tot 01.00 kaartspelletjes gedaan en ook maar de fles Haitiaanse rum open gemaakt, erg gezellig! Ik had dienst maar gelukkig kwamen er geen nieuwe patiënten die nacht! Na de drukke en veelbewogen tijd die we hebben gehad was het heerlijk om te ontspannen! En ik mocht uitslapen! Pas om 07.15 ben ik vandaag opgestaan! Heerlijk! Ga vandaag dus even proberen om te internetten en ik hoop erg dat dit lukt! Even contact met de wereld buiten Haïti!
Iedereen hartelijk bedankt voor hun telefoontjes en SMS-jes, erg lief en erg door mij gewaardeerd!

Liefs, Jacqueline


  • 22 April 2011 - 16:56

    Marja:

    Je weet ik ben vaak wat te laat met feliciteren, mar niet minder gemeend hoor. Ik begrijp dat je toch echt jarig bent gemaakt. Jammer dat wij niet waren uitgenodigd voor je verjaardag, maar komen we toch volgend jaar een hele dag. Doe voorzichtig met al die gekke spinnen en groetjes van ons alle vijf hoor.


  • 29 April 2011 - 18:45

    Johan En Yvonne:

    Hallo Jacqueline, had ik net een uitgebreide reactie getikt......niet meer te vinden. Volgende poging. We zijn heel blij dat Ciska ons je site heeft gegeven. Wat maak je veel mee en wat een andee "wereld" dan hier. Met veel interesse en belangstelling lees ik wat je meemaakt. Enorm. Heb nog niet alles gelezen ( ben tot "alweer hallo") want de pc begint erg traag te worden en valt soms zomaar uit. Hoewel ....je zit ook erg ver weg, kan ook een rede zijn....(smiley). Ik doe nog een poging om de reactie te plaatsen en wil graag eindigen door je te laten weten da tik veel bewondering voor je heb.
    Groejtes, ook van Johan, Yvonne. (voor de zekerheid...ouders van Stephan).

  • 29 April 2011 - 18:59

    Johan En Yvonne. :

    Jaaaaaaaaaaaaaa, gelukt !!!!!!!!!!
    Wel wat typfoutjes en een smiley waarvan ik niet weet hoe die daar komt......toch fijn om zo contact te kunnen hebben.
    Groetjes Yvonne.

  • 08 Mei 2011 - 19:11

    Marijke:

    Ha Jacqueline;

    Ik ken je wel niet; maar via Joanne haar blog kwam ik bij jou terecht.
    Mooie verhalen om te lezen! Nog van harte met je verjaardag. Het handschrift op het briefje voor jou is onmiskenbaar van Joanne, die schrijft zo grappig!
    Een hele goede tijd daar en de hartelijke groetjes aan Joanne hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Nesly

19 September 2011

Weer thuis!

11 September 2011

Laatste keer vanuit PC?

11 September 2011

Corrie

08 September 2011

cholera
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 316786

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: