SSSPPPIIINNN!!!! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu SSSPPPIIINNN!!!! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

SSSPPPIIINNN!!!!

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 April 2011 | Haïti, Passe Catabois

SSSSSSSSSPPPPPIIIIIINNNNNNN!!!!!!!!!!

Ik denk dat jullie mij allemaal hebben horen gillen! Dat rare geluid pas? Dat was ik!
Met al dat vliegende, kruipende ongedierte heb ik mezelf aangewend om niet meer te reageren op de willekeurige spin of aanvliegend ongedierte. En het ging goed! Ik kon douchen terwijl er een handgrote spin op het plafond zat (hield wel zelfs bij het haren wassen één oog open) en bij gekriebel in nek of op been sloeg ik zonder te kijken het gespuis van me af.
Totdat………

Ik stond bij het keukenblok en zag wat zwarts naast mijn voet, keek even snel en toen ik weer wegkeek realiseerde ik me pas wat ik zag! Een grote, dikke, vette, harige vogelspin! Ik begon te gillen en Joanne dacht dat ik een epileptische aanval kreeg! Ik stond als bevroren en door de schrik riep zij: “stil wezen, zo loopt hij weg!”. Daar hebben we later nog erg om gelachen. Alsof die spin met zijn pootjes over zijn oren zou wegrennen! Erg grappig. Maar goed, Joanne heeft heel dapper de spin achtervolgt met een bus insectenspray totdat hij lichtelijk verdoofd was en daarna hebben we hem humaan bedekt met een doekje en een groot medisch boek erop laten vallen. We vonden het toch vervelend als hij dat boek aan zou zien komen. Na even goed aanstampen durfden we geen van beiden het boek weer op te tillen, bang dat hij weer zou gaan rennen. De volgende morgen heb ik met lood in mijn schoenen de spin ceremonieel buiten de deur gezet. En het duurde weer even voordat ik zonder onwillekeurige bewegingen buiten kon zitten! Elke vlieg kon wel weer een spin zijn!
Op de foto lijkt de spin niet zo groot maar kijk maar eens naar zijn harige, dikke, grote, vette achterlijf! Dat is toch gewoon erg fout! De willekeurige Nederlandse vochtspin ziet er vriendelijk uit vergeleken bij dat akelige schepsel! Gewoon vies!

Bibberige groeten uit Passe Catabois!

X Jacqueline



  • 27 April 2011 - 17:24

    Simone:

    In 1 woord, een meesterlijk verhaal!

    Wat een monster! Gelukkig heeft de spin je niet te grazen genomen. Jij hebt laten zien wie hier de baas is.

    Ik was ook wel geïnteresseerd geweest naar de geplette versie van deze spin, dat maakt de foto nog spannender!

    Een zonnige groet,
    Simone

  • 04 Juli 2011 - 09:17

    Spinnetje:

    Och wat zielig, om zo'n lief schatje te vermoorden. Ze doen helemaal niets. Het enige aan dit diertje is, is dat hij/zij groter is dan de spinnen in Nederland, wat hariger is en ook snel kan lopen. Als je in een mooi tropisch land verblijft, heb je gewoon een grote kans om spinnen tegen te komen van dit formaat. Veel plezier in Haïti.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Nesly

19 September 2011

Weer thuis!

11 September 2011

Laatste keer vanuit PC?

11 September 2011

Corrie

08 September 2011

cholera
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1457
Totaal aantal bezoekers 317265

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: