Metzie - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Metzie - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Metzie

Door: jacquelinehaiti

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Augustus 2011 | Haïti, Passe Catabois

Dag mensen,
Geen idee wanneer dit de ether in gaat maar dat zien jullie vanzelf wel!
Ik was voor 2 dagen de trotse moeder van Metzie, een blind kuikentje. Hij was zijn moeder kwijtgeraakt en ik vond hem erg zielig. Zijn ogen waren niet open omdat het ooglid niet goed aangelegd was, arme ziel. Met een spuitje maiswater gevoerd en hij leek het goed te doen. Totdat Zeus, Bella en Babette op bezoek kwamen... Ik had Metzie in een doos buiten staan. Lekker in de zon, hij was zo tevreden. Ik was binnen en hoorde wel de honden maar dacht nooit aan Metzie. (ik ben voor het moederschap in de wieg gelegd, echt waar..)Na een tijdje kwam ik buiten en vond de doos op de kant en Metzie verdwenen. Ik beschuldig Bella van deze koelbloedige moord maar als iemand het telefoonnummer van Peter R de Vries heeft dan hoor ik dat graag!

We worden gek van de mieren. Overal op, in, tussen, irritante beesten! Je kunt geen minuut iets onbedekt laten want dan zitten ze er al in rond te darren. Ik wil geeneens weten hoeveel mieren ik zo langzamerhand al op heb gegeten. En maar op je plassen met hun akelige lijfjes, ze doen je ook nog zeer! Wat is het nut van een mier?
Echt, die dierenwereld hier kan mij gestolen worden. Pas een schorpioen op de kamer, ook lekker! Met een speelgoedhonkbalknuppel (mooi woord voor galgje, trouwens) dat kreng doodgemept en daarna even lekker staan riebelen.
Kakkerlakken nemen snachts het huis over, gillende ratten in een vergeten rattenklem, motten die tegen het muskietennet blijven botsen, muggen die je lek prikken, vogelspinnen in huis, balkende ezels aan de andere kant van het hek, blaffende honden, ik heb het helemaal gehad met het koninkrijk der dieren!

Ik zit mijzelf nu even bezig te houden tot ik naar het ziekenhuis moet. Ik heb dienst en er ligt een erg ziek jongetje; Emerson. Hij is 4 maanden oud en heeft een erg nare longontsteking. Hij ligt aan het zuurstof maar we hebben met de familie afgesproken dat dit morgen wordt herbeoordeeld. Als hij niet opknapt dan gaat hij naar huis om te sterven. Moeilijke beslisingen in een moeilijke situatie. Ik denk niet dat hij beter wordt maar ik vind het wel mooi dat wij hem een kans kunnen geven. Hoe klein die kans ook is.

Herinneren jullie nog die jongen met rugpijn die eerst door Michael en daarna door mij werd gezien? Die met dubbele dosis naar huis ging? Nou, vandaag kwam hij terug. Op een bed want hij was sinds die dag zijn bed niet af geweest. Ik denk nog steeds aan sciatica maar ik kan hem moeilijk van het bed af sleuren en er dan later achter komen dat hij een tumor in zijn ruggemerg heeft of zo. Hij moet dus voor een röntgenfoto naar Port de Paix. Ik hoop echt dat daar niets sinister uitkomt.

Een groot nadeel van slecht weer is de koude douche! Het water op het dak warmt niet op en dus is het bibberen onder de koude straal. Echt Haiti; als het warm is en je koud wilt douchen, dan is het water heet. Als het koud is en je warm wilt douchen, dan is het water koud!
Ik ga even moed verzamelen voor mijn Nieuwjaarsduik...

Liefs, Jacqueline


  • 07 September 2011 - 09:13

    Johan Yvonne Borkus:

    Hallo Jacqueline,
    heel lang niets van ons laten horen, maar veel aan je gedacht!!!!
    Met bewondering een aantal van je verslagen gelezen....
    Deze maand een goede terug reis gewenst.
    Groetjes Johan en Yvonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Passe Catabois

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Nesly

19 September 2011

Weer thuis!

11 September 2011

Laatste keer vanuit PC?

11 September 2011

Corrie

08 September 2011

cholera
Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 315882

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: