Vertrek - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 Augustus 2012 | Nederland, Ederveen

Hallo allemaal,

Wat is de tijd voorbij gevlogen hier in Nederland! Nog een dag en dan vertrek ik weer naar Haïti. En dit keer vertrek ik niet alleen! Tot 24 augustus gaan mijn moeder Corrie en mijn broer Berend met mij mee naar Passe Catabois. Dinsdagmiddag vertrekken we en komen dan, als alles goed gaat, woensdag (na een tussenstop in Londen en New York)aan in Port au Prince. Op dit moment zitten Esther, Michael en Levi in Port au Prince te wachten op verdere ontwikkelingen in de adoptieprocedure. Ze verblijven bij ‘Hart voor Haïti’ en we hopen hen te kunnen ontmoeten voor wij weer doorvliegen naar Port de Paix. Waarschijnlijk komen we donderdag aan in Passe Catabois. Na tweeënhalve week gaan mijn moeder en Berend terug naar huis en dan hoop ik zelf nog tot 15 december te blijven.

Het is erg leuk en ook erg spannend om met familie die kant op te gaan. Ze kennen natuurlijk mijn verhalen dus het zal erg leuk zijn om mijn werk en leven daar door hun ogen te gaan zijn. Berend gaat aan de slag rondom het ziekenhuis. Als rasechte Nederlandse vakman laat hij zijn klompen natuurlijk niet thuis. Ik kan niet wachten tot ik hem in korte broek en met tot aan de knieën opgetrokken sokken in klompen rond zal zien lopen… Mijn moeder zal Ingang Oost in Haïti erg interessant gaan vinden, denk ik. Ik ben benieuwd wat we tegen gaan komen. Ook ben ik stiekem met mijzelf een weddenschap aangegaan; ik denk dat mijn moeder binnen een week rondom het gastenhuis aan het wieden is! En wat ook mooi is; ik heb nu drie koffers om de spullen die mee ‘moeten’ te verdelen!

Ik wil iedereen die geld of hulpmiddelen heeft gedoneerd hartelijk danken. Mede hierdoor ben ik in staat om de mensen daar te helpen. Ook zullen Nesly en zijn broer/zus, naast de maandelijkse ondersteuning, weer voor een jaar schoolgeld ontvangen. Tevens zullen er in de volgende container veel medicijnen en medisch/verpleegkundig materiaal naar Passe Catabois vertrekken. Ik hoop dat deze container tijdens mijn verblijf aankomt want er zitten ook een paar grote dozen brillen in! Door jullie bij elkaar verzameld en de respons was enorm, hartelijk bedankt! Dankzij jullie kunnen we wat betreft brillen een hele tijd vooruit!

Tot de volgende weblog!

Hartelijke groet,

Jacqueline


  • 11 Augustus 2012 - 15:57

    Anne:

    Wauwie, en jullie zijn aangekomen heb ik van Corina gehoord! Geweldig! Fijn dat jullie zo met z'n drieën konden vertrekken en dat je meest dierbare mensen nu ook jouw leven in Haiti van dichtbij meemaken. Zelfs zelf beleven! Ik hoop dat het een goede tijd is met elkaar en ik kan niet anders dan denken dat Corrie en Berend hun handen zullen laten wapperen... als het niet is om te werken, dan wel voor verkoeling. ;-)

    Gezellig om je berichtjes weer te lezen, Jacqueline!
    Groetjes van Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 317255

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: