Elk voordeel heeft zijn nadeel - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Elk voordeel heeft zijn nadeel - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Elk voordeel heeft zijn nadeel

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 Januari 2014 | Haïti, Passe Catabois

Dag allemaal,

Na 2 maanden droogte is er eindelijk weer wat regen gevallen! Het is enorm droog. In mijn tijd hier heb ik het nog niet zo droog gezien. Opeens zie je huisjes die normaal achter begroeiing staan en zie je savonds lichtjes die je normaal niet ziet. En enorm veel stof. Een rit op de motor is stofhappen en als je de gedragen kleren uitspoelt is het water meteen zwart. De rivier stroomt niet meer en bij de rivierovergangen, waar je normaal mensen zichzelf en kleren ziet wassen, staan nu poelen zwart stinkend water. Maar afgelopen woensdag heeft het een middag geregend. Gelukkig geen tropische stortbui want dan slaat de aarde dicht en stroomt het water weg. Nee, het begon als een miezerbuitje en werd daarna als een Nederlandse regenbui. Heerlijk! De modder nu valt erg mee en de gevallen regen is zeker niet genoeg. De rivier stroomt nog steeds niet. Maar hopelijk is het het begin van meer regen. Want wat hebben we het nodig. Het werd wel erg koud door de regen. Het was in de ochtend 22’C en dat is koud! Dat is vreemd want 22’C in Nederland is toch lekker? Hier voelt het koud en ik was weer eens erg blij met mijn Spaanse sloffen! Op de dag werd het weer 28 ‘C en dat is een mooie temperatuur. Ik ben erg blij met de gevallen regen maar meteen komt de angst voor een opleving van cholera. “Elk voordeel heeft zijn nadeel” is een quote die in Haïti helemaal tot zijn recht komt!

Groeten, Jacqueline

• 26 Januari 2014 - 21:59

Corina:

Hier ruikt het na een periode van geen regen dan altijd zo lekker wanneer het dan begint te regenen !Is dat bij jullie ook zo of moet het dan minstens een paar dagen regenen ?
    Groetjes en een big hug van ons allemaal XXX