Optimisme - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Optimisme - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Optimisme

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 Maart 2015 | Haïti, Passe Catabois

Dag allemaal,

Na alle betrokken dagen en koude nachten (wel 24’C soms..!!) van de afgelopen 2 maanden begint het nu weer heter te worden. En het is weer even wennen aan de stekende zon en het zweten begint weer. Er is regen gevallen in de streek maar helaas niet zoveel in Passe Catabois. Het begint kaal te worden. Nog even en ik kan vanaf mijn veranda het ziekenhuis zien staan, normaal verstopt in bomen en struikgewas. Over mijn veranda gesproken; ik heb dankzij Theo en Lisanne, onderdeel van het NL team dat er nu is, een schitterend geschilderd huis gekregen. Zachtgeel met blauwe balken. Wat een verschil een lik verf maakt. Ze zeiden dat ze een vogelspin tegen waren gekomen en dat die spin wat gele verf had meegekregen. En, ja hoor, na een paar dagen zie ik een vogelspin langs lopen; zwart met gele vegen! Maar al is hij geverfd, het is en blijft een lelijk ding. En nu dus een lelijk plat ding!

Afgelopen week hadden we een man op de operatietafel liggen met een liesbreuk. Tijdens de operatie vertelde de man dat hij werkt in het mortuarium van Gros Mont. De naam van het mortuarium kreeg ons aan het lachen want het mortuarium heet “Optimisem”. Wat voor optimisme heb je nodig in het mortuarium! Dan vind ik de door ons bedachte naam voor het mortuarium beter: “pa fot nou” oftewel “niet onze schuld”.

Klacht van de week komt van een man met een waslijst aan vreemde pijntjes en vage problemen. Eén van zijn problemen was ‘Als ik moet plassen en ik ga niet, dan doet mijn buik zeer’. Werkelijk? Een blaas die op knappen staat geeft je een zere buik? Erg vreemd. Kan iemand een visum voor hem regelen zodat hij in NL door de medische molen kan?
Groeten, Jacqueline

  • 08 Maart 2015 - 22:15

    Marco B.:

    Even een foto van je huis, ben best benieuwd hoe je daar zit. Het beste met alles en veel zegen!

  • 09 Maart 2015 - 16:43

    Marjolein:

    Jaaa! We willen een foto zien!!! Als het internet tenminste eens wil uploaden binnen 2.5 uur.. :)
    Leuk hoor! Het zal er vast een stuk gezelliger uitzien dan dat blok beton!

    Liefs, Marjolein

  • 10 Maart 2015 - 08:37

    Jorien:

    Mooi verhaal weer!
    Hier in Ederveen alles goed, behalve dat ik denk dat ik schijnzwanger ben. 5 maart uitgerekend en het ziet er nog niet naar uit dat mijn zoon eruit wil! Wie weet is het tóch een olifantje, hahaha! Hartelijke groet en succes met je werk daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 316041

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: