Heerlijk en lekker - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Heerlijk en lekker - Reisverslag uit Ederveen, Nederland van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Heerlijk en lekker

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Januari 2015 | Nederland, Ederveen

Dag allemaal,
Een maand gewoon weer in Nederland. Het voelt dan ook weer zo vertrouwd. Alleen de dagen zijn zo kort. Letterlijk en figuurlijk! Als je hier op zijn Haïtiaans leeft naar de zon dan kom je tot april nooit meer je bed uit! De donkere dagen rond Kerst hebben ook wel hun voordelen. Gordijnen dicht, boekje erbij, kachel roodgloeiend, ook wel lekker! En iets lekkers kiezen uit overvloed in plaats van uit ‘wat er te krijgen is’ is ook lekker. Lekker bijkomen. En vrienden en familie lekker binnen bereik hebben, heerlijk. En nu hoef ik niet elke dag iedereen te zien maar het kan; je hebt heerlijk de keuze. Gewoon persoonlijk lekker bijpraten in plaats van via sms of de mail. Mijn jongste nichtje Silke kunnen zien en al is het wennen, een witte baby, ze is een schatje! Zoveel dingen waar in Nederland zo makkelijk van te genieten is. Ondanks de regen en wind (of sneeuw!) je plannen niet hoeven aan te passen want er is lekker asfalt! Overal heerlijk signaal voor je telefoon! Internet zo lekker snel dat het bijna niet bij te houden is! Gewoon heerlijk aan de keukentafel de krant lezen in je pyjama met kop koffie onder handbereik. Dom zappen terwijl je lekker onder uit hangt op de bank; 180 kanalen en eigenlijk niks kijken. Lekker. Heerlijk. De twee woorden waarmee je mijn tijd in Nederland kunt samen vatten.

En nu morgen weer naar Passe Catabois, Haïti. En het blijft moeilijk; afscheid nemen. Dat went nooit. Ik heb wel weer zin om aan het werk te gaan na mijn tijd in Nederland. En ik hoop dat jullie zin hebben om mijn werk te blijven volgen via deze weblog en zo mee te blijven leven met mij persoonlijk en met het werk dat ik daar mag doen. Met jullie steun. Door jullie steun.
Groeten, Jacqueline

  • 05 Januari 2015 - 16:35

    Jacqueline:

    PS Een aantal foto's toegevoegd aan reisverslagen vorig jaar. Bij 'Djakenson' voorzichtig kijken!

  • 05 Januari 2015 - 18:26

    Anne :

    We blijven je zeker volgen, Jacqueline! Fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen genieten van je verblijf hier in NL. En nu weer met volle moed en lekker veel zin terug naar je prachtige werkplek, vol uitdagingen en dankbare patienten. Goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 315515

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: