Isaac - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Isaac - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Isaac

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 Augustus 2012 | Haïti, Passe Catabois

Hallo allemaal,

En mijn moeder en Berend zijn weg. De tijd is omgevlogen en ik zal ze erg missen. Op dit exacte moment vliegen ze het laatste stukje van de reis; London-Amsterdam. Maar het was nog even heel spannend. Er is momenteel een orkaan, Isaac, in het gebied hier. Gisteren, vrijdag, arriveerde hij in Haïti en Port au Prince zou ook door hem bezocht worden op vrijdagmiddag. Donderdag begon de regen in Passe Catabois en de reis veranderde in een opeenstapeling van obstakels. Zou de weg begaanbaar zijn om in Port de Paix te komen, zou Tortug Air vliegen van Port de Paix naar Port au Prince, zou het vliegveld van Port au Prince open blijven en zou de vlucht naar New York niet gecancelled worden? Om 04.00 vertrokken we uit Passe Catabois in de auto met Rob en ondanks de modderige glibberpartij kwamen we goed op tijd aan in Port de Paix. En ze vlogen nog! In Port au Prince gingen we meteen door naar het internationale vliegveld om te proberen een eerdere vlucht in de ochtend te regelen. Er bleek maar één vlucht naar New York te zijn, hun vlucht van 14.50, en gelukkig hoorde die vlucht niet bij de vluchten die gecancelled waren. Maar het bleef spannend. Ik buiten het vliegveld kijkend naar een steeds dreigender lucht, opstekende wind en beginnende regen, mama en Berend in de vertrekhal. Uiteindelijk belde Berend; ze zaten in het vliegtuig. Zo’n opluchting en dankbaarheid dat ze veilig zijn vertrokken.
Afgelopen nacht kwam Isaac aan en gelukkig lijkt het tot nog toe mee te vallen. Er zijn wat omgewaaide bomen en golfplaten-daken die kapot zijn gewaaid hier in de omgeving. Het blijft regenen dus het gevaar voor overstromingen bestaat nog wel maar is kleiner dan voorheen verwacht. Mijn vlucht terug naar Port de Paix met Tortug Air gaat niet door vandaag en of ik morgen terug kan vliegen is afwachten. Maar ik zit veilig bij het project ‘Hart voor Haïti’ samen met Esther, Levi en Michael dus ik kan alles rustig afwachten. Daar ben ik erg blij mee.
We wachten af!

Groeten, Jacqueline

  • 25 Augustus 2012 - 17:48

    Arita :

    Ja en er staat een foto bij!! wat leuk nu nog even de actiefoto(s) van Berend en we hebben bewijsmatriaal! Lijkt mij leuk! Maar goed sterkte tot december zo zonder die hulp in de huishouding, tuin en technische dienst!

    groetjes Teus, Arita, Mart en Alex

    Ps. heb je daar ook een soort uilenbos kus Alex!

  • 25 Augustus 2012 - 19:34

    Anne:

    Pffff, nou dat is dus allemaal wel spannend geweest zeg!! En voor jou nu nog steeds, laat maar weer weten of je veilig terug bent in Passe Catabois...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Sinds 2011 werk ik als verpleegkundige pro Deo in Haïti. U kunt eventuele donaties sturen naar bankrekeningnummer NL18RABO 0362 4237 41 t.n.v. Stichting Hoop Haïti. Betalingskenmerk Jacqueline. Dit heeft ANBI status. Zo helpt u mij de mensen daar te helpen.

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 316208

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 30 Mei 2017

Haiti 2016-2017

06 Januari 2015 - 23 December 2015

Haïti 2015

23 April 2014 - 10 December 2014

2014 april december

03 September 2013 - 26 Maart 2014

Passe Catabois sept 2013 - maart 2014

16 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois jan - juli 2013

07 Augustus 2012 - 15 December 2012

Passe Catabois aug - dec 2012

18 Januari 2012 - 01 Juni 2012

Passe Catabois 2012

15 Maart 2011 - 16 September 2011

Mijn eerste reis

04 Januari 2018 - 30 November -0001

Haiti

Landen bezocht: