Gezond en voorspoedig 2018! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu Gezond en voorspoedig 2018! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Jacqueline Weerd - WaarBenJij.nu

Gezond en voorspoedig 2018!

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 December 2017 | Haïti, Passe Catabois

Hallo allemaal,

Alweer de laatste week van het jaar. Ik ben vast niet de enige die denkt dat 2017 is voorbij gevlogen. Het einde van het jaar is altijd een goed moment om terug te kijken en om vooruit te zien. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor hun steun over het afgelopen jaar. Zonder de hulp vanuit Nederland kan ik niet helpen in Haïti, simpel! En of die gegeven hulp nu materieel, emotioneel of financieel is, het is allemaal hard nodig en ik ben dankbaar voor de mensen die mij ondersteunen! Vooruit kijkend naar 2018 hoop ik dat ik een beroep op jullie kan blijven doen en dat die hulp zal blijven komen. Mocht u maandelijks donateur willen worden of een gift willen geven dan kan dat via bankrekeningnummer NL54 RABO 0103 7672 58 t.n.v. HHG Ederveen. Betalingskenmerk Haïti / J. v.d. Weerd.

En waarom moet ik nu zo nodig in Haïti zitten? Het verandert echt niet de problematiek van het land en het heeft echt geen groot effect op de toekomst van het land. En toch doe ik alles niet voor niks. De drie bijgevoegde fotos zijn van Wesley. Wesley ontmoette ik met zijn familie in 2012 en hieruit volgde de hulp aan zijn vader, zijn broer Nesly en de rest van het gezin. Over de afgelopen jaren hebben jullie regelmatig over hen gehoord en hebben jullie hen regelmatig geholpen. Ik zie Nesly en zijn vader regelmatig maar Wesley had ik echt jaren niet gezien. Een paar maanden geleden zat hij daar opeens; een knap jongetje, welbespraakt, en het duurde even voordat bij mij het kwartje viel. Dat was Wesley! Ondervoeding Wesley! Hoe had zijn leven eruit gezien als ik hem in 2012 niet ontmoet had? Als hij en het gezin niet geholpen was? Verandert de hulp de toekomst van een land? Nee. Verandert het de toekomst van een kind? Een gezin? Ja!

Ik wens iedereen een gezond en voorspoedig 2018!

Groeten, Jacqueline

• 27 December 2017 - 17:39

Jacqueline Van De Weerd:

Wat zei ik over 'de tijd vliegt'? Een kleine correctie; Wesley was in zomer 2011 opgenomen in het ziekenhuis, niet in 2012, en we kennen het gezin dus al sinds 2011.

• 27 December 2017 - 21:49

Marjolein:

Wauw!! Wat mooi gezegd!! Harde waarheid maar waar! Jij mag bijdragen aan de toekomst van velen! Heel heel erg bedankt voor wat je daar doet!

• 28 December 2017 - 08:48

Anne:

En zo is het maar net, Jacqueline! Wat heb je hier een krachtige boodschap neergezet. niet het vele is goed maar het goede is veel. Een gezegend nieuwjaar toegewenst!

• 01 Januari 2018 - 14:05

Nadine:

Heel mooi geschreven!! Mooi en goed werk doe je daar zeker! Ik vind het ontzettend knap hoeveel jaar je je daar al inzet, ga zo door in 2018 :)